De zon opgezocht! - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van Stephan, Astrid en Lis - WaarBenJij.nu De zon opgezocht! - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van Stephan, Astrid en Lis - WaarBenJij.nu

De zon opgezocht!

Door: stephanastridenlis

Blijf op de hoogte en volg Stephan, Astrid en Lis

23 Juni 2012 | Kroatië, Orebić

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer! Na twee weken met beroerde wifi, hebben we eindelijk weer een camping waar alles naar behoren werkt!

Tijdens onze laatste verslag waren we nog in Hongarije aan het Balatonmeer, een leuke camping en een mooie omgeving maar toch hebben we na 4 dagen Hongarije verlaten. Het weer was te wisselvallig en na alle regen in Oostenrijk waren we de buien helemaal zat. Dus na een (heel) kort overleg besloten om zonder Budapest gezien te hebben onze weg te vervolgen richting Kroatië! Wat ons voornamelijk is bijgebleven over Hongarije is toch wel onze reis richting het Balatonmeer. De tijd leek hier te hebben stil gestaan! Verder vond Lis de zwanen en de eendjes in het Balatonmeer helemaal geweldig. Voordat we richting Kroatië vertrokken moest er dan ook eerst nog afscheid worden genomen (en dat in de regen :) ).

Omdat we pas tegen de middag zijn vertrokken was de kust van Kroatië een stap te ver. Dus onderweg besloten om een tussenstop te maken bij de Plitvice meren. Hier hadden we al eens een bliksembezoek gebracht op doorreis naar Nederland en wilden we graag nog eens terug. De foto's spreken voor zich!

Omdat Lis zich begon af te vragen wanneer onze vakantie nu eindelijk ging beginnen :) besloten om een kindvriendelijke camping op te zoeken en daar wat langer te verblijven. Het werd een groot vakantiecomplex in Zaton! Lis heeft hier volop genoten van het zwembad, het strand, de speeltuinen en natuurlijk van de 'baby-dance'. En het grote voordeel voor ons, we hebben géén wolk gezien :). Naast een bezoek aan het nabijgelegen Nin (een dorpje gelegen in een lagune) ook nog met de plaatselijke bus naar Zadar geweest. Een hele mooie stad, maar in de loop van de middag was de temperatuur gestegen naar 37 graden, dus ipv de bus maar een taxi terug genomen. Naast Lis ook mijn hart vastgehouden tijdens deze rit, het lijkt hier wel een nationaal gebruik om net vóór de bocht in te halen!

Na ruim een week was het mooi geweest, tijd om weer verder te reizen! En waar wij nog wel wat tegengesputter van Lis hadden verwacht was het géén enkel probleem... We zijn uiteindelijk beland in Orebic gelegen op het schiereiland Pelješac in zuidelijk Kroatië. Maar hierover tijdens onze volgende update meer :)

Liefs,
Stephan, Astrid & Lis

• 24 Juni 2012 - 08:03

Christan:

ziet er allemaal erg leuk uit en zeker de Plitvice meren en ik zie dat het zonnetje daar wel gewoon schijnt..

Veel plezier!

• 24 Juni 2012 - 10:44

Lientje:

Ziet er heerlijk uit daar, kun je wat van die zon hierheen sturen.
    Hier is het echt te erg regen wind niet leuk meer.Zou zeggen geniet er van en kus voor Lis Groetjes.

• 24 Juni 2012 - 19:06

Daantje:

Hoi luitjes,
    super leuk om jullie verslag weer te lezen en de prachtige foto's te zien!!
    Geniet er nog lekker van..

Xx
    ps. volgens Daan is het de normaalste zaak van de wereld om net voor de bocht in te halen daar, ze zijn helemaal gestoord daar volgens hem:)

• 25 Juni 2012 - 07:15

Maikie:

Wat ziet Kroatie er mooi uit! Leuk om naast Lis ook jullie op de foto's te zien. Vraag ekkes aan zo'n Kroaat om een familiefoto te maken...;-)))

Genieten daar! X

• 25 Juni 2012 - 07:48

Niehauser:

Al de Kroaatse lekkernijen geprobeerd ? Ken nog wel iemand die de juiste "eet-tentjes" daar ter plaatse kent. Tje Wap tje tsie (maar dan anders geschreven) en de overheerlijke Pita met kaas en spinazie zeker gaan proeven. Nog heel veel plezier daar in het Oosten.

• 25 Juni 2012 - 10:15

Henk En Christa:

Hoi Astrid, Lis en Stephan
    Het is prachtig daar en ik zei toch al na regen komt zonneschijn!!!!

Groetje Henk

• 25 Juni 2012 - 18:48

Patricia En Mascha:

heeeee

leuke fotoos wat een genot mooi weer, kan je een beetje richting hier sturen
    geniet ervan

liefs van ons